Συμβουλές προς τους Επαγγελματίες της ΔΑΔ

 

Συμβουλές προς τους Επαγγελματίες της ΔΑΔ



Προσλήψεις Προσωπικού και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

από Μαρία Χριστοφή

Η φιλολογία περί προσλήψεων προσωπικού μέσα από τα Κοινωνικά Δίκτυα Επικοινωνίας κάνει το «ντεμπούτο» της τα τελευταία χρόνια και αποτελεί την νέα τάση «της μόδας» που συνηθίζουν να ενστερνίζονται οι Εργοδότες και οι Υπεύθυνοι Ανθρώπινου Δυναμικού.

Το ενδιαφέρον των Εργοδοτών που ενεργοποιούν τη διαδικασία προσλήψεων υποχωρεί από τις παραδοσιακές μεθόδους εργοδότησης  και μετατίθεται σε πιο μοντέρνους και ευκολότερους  τρόπους που επιβάλλουν τα διάφορα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όπως τα πλέον γνωστά σε εμάς: LinkedIn, Twitter, Facebook κ.α.

Θα ήθελα να προτείνω τα εξής σε υποψήφιους εργοδοτούμενους, για να κατορθώσουν μέσα από τεχνικές παρουσίασης (διαφήμισης) του εαυτού τους, να δημιουργήσουν καλή φήμη και καλή δημόσια εικόνα για το άτομό τους, με ένα και μοναδικό στόχο την επιλογή τους από πιθανό εργοδότη για συνέντευξη.

α) Να θυμάστε ότι η  φωτογραφία που σκοπεύουμε  να  αναρτήσουμε στο προφίλ μας πρέπει να είναι σεμνή και όχι αποκαλυπτική και προκλητική, γιατί ενδεχομένως μπορούμε να δώσουμε εσφαλμένη εντύπωση. Η πρώτη εντύπωση είναι καθοριστική και πολύ σημαντική για να διαμορφώσει ο εργοδότης την άποψη/γνώμη του για μας. Για παράδειγμα, μια φωτογραφία μας όπου παριστάνει τον εαυτό μας να αράζει στον καναπέ μας, μπορεί να ερμηνευθεί/εκληφθεί από τον εργοδότη ως ένδειξη τεμπελιάς. Κι έτσι απλά και μόνο να μας απορρίψει χωρίς να μας δώσει καμία ευκαιρία να αποδείξουμε το αντίθετο.

β) Η συναισθηματική μας κατάσταση σαφώς και μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται ο εργοδότης.  Εάν λόγου χάρη, κάποιο (υποψήφιο) άτομο στο προφίλ του δηλώσει ότι είναι διαζευγμένο, καθίσταται δυνατό να απορριφθεί από τον εργοδότη. Κι αυτό γιατί συνήθως και δυστυχώς αυτό δείχνει  ότι  κουβαλάμε μαζί μας τα προσωπικά μας προβλήματα και θέματα, τα οποία συμβάλλουν αρνητικά στην εργασία μας, μειώνοντας την παραγωγικότητα μας και καθιστώντας μας αναποτελεσματικούς, πράγμα που δεν είναι ευχάριστο και αρεστό στον οποιοδήποτε εργοδότη.

γ) Θα πρέπει να μην παρεκτρεπόμαστε και  να μην εκφράζουμε θυμό σε καμία περίπτωση έστω και για κάτι το οποίο μας έχει ενοχλήσει.  Μπορεί αυτό να γίνει εν βρασμώ ψυχής αλλά δεν είναι κάτι που μπορεί να απαλειφθεί, και αυτό κάλλιστα θα αποτρέψει τον εργοδότη από το να επιλέξει το εν λόγω υποψήφιο άτομο για συνέντευξη.

δ) Να μην αναρτάτε στη σελίδα σας τα προσωπικά σας στοιχεία/δεδομένα που έχουν σχέση με την ιδιωτική σας ζωή. Αυτά θεωρούνται απόρρητα. Θα πρέπει αυτά να αντιμετωπίζονται με πλήρη εχεμύθεια.

ε) Πάντοτε να έχετε στο μυαλό σας ότι η ύπαρξη και χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης υποδαυλίζει στο να διενεργήσει έρευνα ο εργοδότης για το ποιόν του/της υποψηφίου κατά τη διαδικασία επιλογής για συνέντευξη.

Πιο κάτω παραθέτω κάποιες πολύτιμες συμβουλές προς τους εργοδότες, ούτως ώστε να ελαττώσουν όσο πιο πολύ μπορούν το ενδεχόμενο να προσλάβουν λάθος άτομο, και να κάνουν την σωστή επιλογή:

α) Ποτέ σας μην αντικαταστήσετε ολότελα τις παραδοσιακές μεθόδους προσλήψεων προσωπικού με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης γιατί αυτά δεν μπορούν να μας αποκαλύψουν τις διαπροσωπικές ικανότητες, την ηγεσία στον χαρακτήρα και το ομαδικό πνεύμα. Χρησιμοποιήστε παράλληλα το βιογραφικό σημείωμα και τη συνοδευτική επιστολή και προβείτε σε μια συνομιλία με το υποψήφιο άτομο προτού βγάλετε το συμπέρασμα σας.

β) Πάντοτε επιβάλλεται να είστε οργανωμένοι. Δηλαδή, να έχετε ένα σχέδιο/πλάνο και στρατηγική για να πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει. Στην πορεία θα πρέπει να εκτιμήσετε  την αποτελεσματικότητά σας.

γ) Εφαρμόστε αρκετό χρόνο για να κάνετε διασυνδέσεις με τους υποψήφιους-χρήστες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.  Έτσι, η  προσπάθεια  αυτή εργοδότησης  βρίσκει πρόσφορο έδαφος  και έχει πολλές πιθανότητες  να στεφθεί με επιτυχία.

δ) Συγκεκριμενοποιείστε την έρευνα σας και ψάξτε για Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης - όπως LinkedIn, Facebook και Twitter - σχετικά με τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε, τη γεωγραφική σας θέση, κλπ για να προσελκύσετε περισσότερο προσοντούχους υποψηφίους και επικοινωνήστε μαζί τους. Επιπλέον, διερευνήστε το πώς οι ανταγωνιστές σας χρησιμοποιούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης  και  μπείτε κι εσείς  στο «παιχνίδι».

ε) Έχετε υπόψιν ότι οι ενεργοί υποψήφιοι που «πλοηγούνται» στις ιστοσελίδες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης ψάχνοντας εργασία θα έρθουν οι ίδιοι κοντά σας μέσω των αναρτημένων θέσεων εργασίας.  Εσείς δεν έχετε παρά να εκμεταλλευθείτε την κίνηση αυτή και να κτίσετε σχέσεις μαζί τους. Να είστε σίγουροι ότι όταν αυτοί θα θελήσουν να αλλάξουν κατεύθυνση και καριέρα θα επικοινωνήσουν μαζί σας.

στ) Να μάθετε και να σεβαστείτε τον τρόπο λειτουργίας των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Δεν λειτουργούν όλα με τον ίδιο τρόπο. Κάθε μέσο απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό/ακροατήριο με διαφορετικές αρχές αν και έχουν κάποια κοινά.

Αναμφισβήτητα, η λήψη πληροφοριών και προσωπικών στοιχείων  μέσω των Κοινωνικών Δικτύων Επικοινωνίας, αποτελεί μια καινοτόμο δράση  των εργοδοτών και των Λειτουργών Ανθρώπινου Δυναμικού κατά τη διαδικασία πρόσληψης ενός ατόμου. Αποτελούν σημαντικές πληροφορίες που  υποβοηθούν στην αφοσίωση, δέσμευση και διαχείριση του Ανθρώπινου Δυναμικού. Να θυμάστε ότι είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τις προσλήψεις προσωπικού, αρκεί να χρησιμοποιείται ορθολογικά.



0 Comment(s)

Post has no comments.

Leave a reply

Captcha Image